עדכונים

המצלמות החדשות של המשטרה:

בחודש האחרון נכנסו לשימוש עשרות מצלמות אכיפה חדשות, החידוש שהן מתעדות בזמן אמת את התנהגות הנהג.

העבירות שנאכפות הם: שימוש בטלפון נייד בנהיגה , "בריונות כביש" כגון עקיפת פקק בשוליים, נסיעה פראית בין נתיבים, קיפוח זכות, כניסה לצומת לא פנוי, חציית קו הפרדה לבן ועוד…


מערך המצלמות החדש נכנס לפעולה בכבישים הבין עירוניים, ובחודשים הקרובים יוצבו מצלמות אף בדרכים עירוניות. המצלמות ניידות וניתנות לניוד בכל זמן ובכל מקום. בשל זה על פי המשטרה, אפליקציית הניווט ווייז אינה מתריעה מפני מצלמות אלו, מכיוון שהן מועברות ממקום למקום.

המצלמות החדשות ממוקמות על חצובות או עמודים, וניתן לזהותן לפי ה"ראש" השחור דמוי הקסדה. מאגף התנועה, הן פרושות בכל רחבי הארץ, מהצפון עד הדרום, ב"כבישי בהם מתרחשות תאונות דרכים מרובות. המצלמה מצלמת ברזולוציה גבוהה המזהה מספרי לוחיות רישוי, ואת הפעולות בתא הנהג.


בכבישים המהירים מוצבות המצלמות על מעקה ההפרדה בין נתיבי התנועה בגובה נמוך, שמאפשר להם לתעד את פעולות הנהג כאשר לרב הן מוצבות המרחק של עשרות מטרים זו מזו. זאת על מנת לשקף מצב בו נהג רכב מתועד ברצף איך הוא עובר את כל כברת הדרך ומה סוג העבירה שאותה ביצע לדוגמא בכל כברת הדרך הנהג התעסק בנייד והמצלמה מתעדת אותו במס' מקטעים.


שיטת הפעלה המצלמה פשוטה קלה ויעילה, באזור בו מוצבות המצלמות, מתמקמת ניידת סמויה שמשלימה את פעילות המצלמות. שני שוטרי תנועה המצוידים בכמה מכשירי טאבלטים, צופים בזמן אמת בתמונות שמעבירות המצלמות בגזרתם. השוטרים מזהים את העבירות בטאבלט בזמן אמת, ברגע שהשוטר מזהה עבירה הוא רשום אותה על דוח צפייה היכן בצילום בוצעה העבירה. בסוף היום חוזרים השוטרים למרכז השליטה באגף התנועה ולאחר שהעלו את הסרטונים על מחשב משרדי, הם מפיקים במקום את הדו"ח שיישלח לנהג.


הכל נעשה באותו היום מבלי לעכב את הנהג, ובלי שום עיכוב בתנועה הזורמת.

על פי המשטרה כל צוות מפיק ביום עבודה אחד מאות דוחות כאשר ישנם צוותים הפרוסים בכל הארץ עד לאמצע חודש יולי הפיקו המצלמות כ 6,000 דוחות.

המשטרה טוענת כי המצלמות משיגות הרתעה, כיום פרוסות כ 80 מצלמות ובעתיד הקורב יש בכוונת המשטרה להציב 100 מצלמות נוספות