עבירות אלימות במשפחה

זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין אלימות במשפחה? הותקפת על ידי בן זוגך?

כדאי שתפנה לעורך דין פלילי מנוסה שייסע לך בניהול ההליך הפלילי בין אם זה בחקירה המשטרתית ובין אם זה בית המשפט, שכן המדובר בעבירה פלילית שתוצאתה יכולה להיות חמורה עבורך ועשויה להוביל לרישום פלילי אשר יפגע בשמך הטוב, ופגיעה במקורות ההכנסה. משרדנו מספק ייעוץ וייצוג משפטי למעורבים במגוון בין אם זה חשוד ובים אם מדובר במתלונן ובכך מעניק הזכויות והאינטרסים שמגיעים לך בלחימה עיקשת, רציפה ובלתי מתפשרת עד להשגת המטרה. במידה ונלקחת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירות אלימות במשפחה פנה ללא דיחוי להתייעצות עם עו"ד חלי יוסף.

מיהו בן משפחה החוק למניעת אלימות במשפחה, שנחקק בשנת 1991, הסעיף הראשון לחוק, מגדיר "בן משפחה" הוא סבא או סבתא, בן זוג נשוי או ידוע בציבור, הורים של התוקף או של בן זוגו, ילדים של התוקף או של בן זוגו, אחים ואחיות, גיסים וגיסות, דודים ודודות, אחיינים ואחייניות, וקטינים או חסרי ישע המתגוררים עם אדם האמור לדאוג לצרכיהם.

המחוקק מחמיר בענישה בעבירות אלימות במשפחה כך שהעונש המקסימאלי בעבירות אלה חמור הרבה יותר מעבירות שאינם בתוך המשפחה, לדוגמא תקיפה סתם שהעונש המקסימאלי בגינה הוא שנתיים בעבירה זו בתחום המשפחה העונש הינו ארבע שנים, עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש שלא בתוך המשפחה שלש שנים ובתוך המשפחה 6 שנים.

לאור ריבוי מקרי האלימות ישנה רגשיות יתר מצד גורמי האכיפה לעבירות אלימות בתוך המשפחה כאשר רב בעבירות הן כנגד קטינים, ונשים, עבירות אלה מתרחשות בתוך התא המשפחתי ולכן מבחינה ראייתית זה לרב עדות האישה והילדים, כנגד האב/ בן זוג ולעיתים הם מתבררות בבית המשפט במסגרת הליך ההוכחות.

עבירות אלימות במשפחה מאופיינות במעצר ממושך של הפוגע כאשר מקרים לא מעטים מבקשת התביעה את מעצר עד תום ההליכים.

בעבירות של אלימות במשפחה חזקת המסוכנות גבוהה יותרו והנטל על הפוגע להפריך זאת.

בית המשפט במקרים אלו לא לוקח סיכון ומעדיף לשחרר רק לאחר בחינת קצין מבחן, אשר עורך תסקיר שהמלצותיו לרב ממאומצות ע"י בית המשפט.

הצורך לייצוג הקורבן באלימות בתיקי אלימות במשפחה

בתקופה זו עוברת הקורבן טלטלות ונדרשת להתמודד עם דברים רבים ועיתים אף היא זקוקה להגנה מפני הפוגע עו"ד המתמחה בתחום הפלילי ילווה את הקורבן ויפעל לצורך הגנתם ישנם מקרים בהם ניתן להוציא צו הרחקה כלפי הורים ואפילו נגד ילדים. הכל תלוי בנסיבות המקרה. ולעיתים קרובות מוציאות צו הרחקה במעמד צד אחד.

לציין כי ניתן להגיש תביעה אזרחית בעקבות אלימות משפחה ולקבל פיצוי כספי.

בעקבות מכלול הנסיבות שהובאו לעיל. ובעיקר בגלל ההחמרה בענישה וכן הבעייתיות הרבה בניהול הוכחות בתיקי אלימות במשפחה, הרי שלא מן הנמנע הצורך בקבלת ייצוג מקצועי והולם של עו"ד פלילי מנוסה בעבירות מן הסוג הזה.