הכנה לחקירה במשטרה

אם זומנתם לחקירה במשטרה – דרשו לדבר עם עורך דין פלילי מנוסה – זו זכותכם הבסיסית – נצלו אותה. עו"ד חלי יוסף עורכת דין מיומנת ומכירה את התחום הפלילי על בוריו  תוכל להדריך אתכם מה עליכם לעשות להכין אתכם לחקירה במשטרה.
שכן גם חקירה על עניין פעוט יכולה להסתיים במקרה הטוב בסגירת התיק והותרת רישום משטרתי  ובמקרה הרע להוביל לכתב אישום  והעמדה  לדין פלילי.

החקירה במשטרה הינה השלב הראשוני בהליך הפלילי כאשר חקירה יכולה להתחיל כעדות פתוחה ולהסתיים בחקירה תחת אזהרה.  בשלב זה מברר הגוף החוקר האם מדובר  בעבירה פלילית ומי ביצע אותה. בשלב הזה היחידה החוקרת נוהגת  לאסוף ראיות וממצאים המבססים את קיום העבירה וממצאים כנגד החשודים בביצוע העבירה, כדי שבסופה של החקירה  ניתן להחליט על העמדת החשודים לדין/ סגירת תיק החקירה.

לכן ובטרם תיכנסו לחקירה אל תוותרו על זכות היוועצות עם עורך דין פלילי, גם שאתם בטוחים לחלוטין בצדקתכם, מומלץ שלא לדבר עם השוטרים לפני ואחרי החקירה, להיזהר מתרגילי חקירה, להפסיק את החקירה במקרה בכל מקרה בו אתם חשים שמצבכם נפשי או פיזי לא מאפשר המשך חקירה, הקפידו לא להתעצבן ולא לצאת מהכלים, קראו כל מילה בדף החקירה בטרם תחתמו, במידה ואתם נדרשים לבצע מסדר זיהוי עמדו על זכותכם לבצעה בנוכחות עו"ד, אל תסכימו לחלופת מעצר לפני שיחה עם עו"ד.