ימי פעילות

א’-ה’: 9:00-18:00
ובימי ו’ וערבי חג: 8:00-13:00

אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה

אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה הינה הגדרה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. מכון זה, שמוכר גם בשם המקוצר המרב"ד, משמש כזרוע הרפואית של משרד הרישוי, ובמסגרת תפקידו זה בוחן את ההתאמה של נהגים ונהגות שמתעוררים לגביהם ספקות. בין השאר עלול המכון לקבוע כי לנהג או לנהגת אישיות שאינה מתאימה לנהיגה בטוחה על רקע אבחון פסיכיאטרי, בעקבות עבירות תנועה רבות, כתוצאה מהרשעה בעבירת נהיגה בשכרות, לאור שימוש בסמים ועוד. כשהמרב"ד מגדיר אדם כלא מתאים אישיותית לנהיגה בטוחה, רשות הרישוי תשלול לו את הרישיון (או לא תעניק לו רישיון מלכתחילה). במצב כזה כדאי להיעזר בעו"ד תעבורה עם ניסיון. עו"ד חלי יוסף כבר טיפלה במקרים מסוג זה בהצלחה.

אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה
קרדיט – Pixabay

איך למנוע פסילת רישיון עקב אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה?

* להגיש ערעור – סעיף 55א' לפקודת התעבורה מקנה לכל מי שרישיונו עלול להיפסל עקב אי התאמה אישיותית לפנות לוועדת ערר. ועדה זו של המכון הרפואי מתכנסת בבית החולים שיבא ומוסמכת לשנות את ההחלטה או לחילופין לשלוח את הנהג או הנהגת לבדיקות נוספות לצורך קביעת הכשירות. שימו לב: הגשת ערעור אפשרית תוך 30 יום בלבד ממועד קבלת החלטת המרב"ד.

* לפנות לבית משפט – גם על החלטת ועדת הערר ניתן לערער. האמצעי המשפטי הוא ערעור מנהלי שמוגש לבית משפט מחוזי. במקרה כזה הדחיפות גבוהה אפילו יותר, מפני שניתן להשתמש בכלי זה תוך 10 ימים בלבד ממועד קבלת החלטת ועדת הערר. בהתאם מומלץ למצוא עו"ד תעבורה עם ניסיון ספציפי נרחב.

* להקדים תרופה למכה – כל מי שקיבל או קיבלה זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים חייבים להבין כי מדובר באיום של ממש על היכולת להמשיך לנהוג. ייעוץ של עו"ד תעבורה לפני ההגעה למכון מכין את האדם לכל תרחיש אפשרי וממזער את הסיכון לשלילת הרישיון.

מבחר דרכי פעולה

המרב"ד עלול אמנם להתנהל בשרירות לב ולקבוע אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה, אולם עו"ד חלי יוסף שדיני תעבורה הם תחום המומחיות העיקרי שלה אמונה על ניצול כל דרכי הפעולה האפשריות לשינוי רוע הגזירה. השירות ניתן ביושרה מלאה ומתוך מחויבות אמיתית לכל לקוח וכל לקוחה.

לסיכום

אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה היא תופעה מדאיגה בקרב נהגים מסוימים. מאפיינים כמו אימפולסיביות, חוסר אחריות, נטילת סיכונים מיותרים ונהיגה תוקפנית עלולים להוביל לתאונות קטלניות. נהגים בעלי אישיות לא מתאימה נוטים להתעלם מחוקי התנועה, לנהוג במהירות מופרזת ולסכן את עצמם ואת סביבתם. הם מתקשים בוויסות רגשי ובקבלת החלטות נבונות בזמן אמת. חוסר בשלות רגשית, יהירות ואגוצנטריות מאפיינים לעתים קרובות נהגים אלה. לשם צמצום הסיכון בכבישים, יש לזהות מוקדם ככל האפשר מאפיינים אישיותיים בעייתיים, ולהציע הכוונה מקצועית לפיתוח מיומנויות נהיגה בטוחה והתנהגות אחראית בדרכים.

דילוג לתוכן