ימי פעילות

א’-ה’: 9:00-18:00
ובימי ו’ וערבי חג: 8:00-13:00

שלילת רישיון נהיגה רפואי

על-מנת לשלוט ברכב בכל רגע ורגע נדרשת בריאות תקינה לחלוטין. בהתאם כוללות תקנות התעבורה גם את האופציה של שלילת רישיון נהיגה רפואי, כלומר פסילת רישיון נהיגה שכבר ניתן לאדם על רקע בעיה רפואית. רופאים מחויבים לדווח על מטופלים במצבים רפואיים מסוימים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד), וגוף זה בוחן את הכשירות לנהיגה וממליץ לרשות הרישוי אם לפסול את הרישיון. לכן, אם קיבלתם זימון למכון כדאי לפנות לעורכת דין מומחית בתחום – עו"ד חלי יוסף.

שלילת רישיון נהיגה רפואי

באילו מקרים מתבצעת שלילת רישיון נהיגה רפואי?

* בעיות ראייה – באופן טבעי כל מגבלה בראייה עלולה להוביל לפסילת הרישיון. חשוב להדגיש שגם עיוורון צבעים וגם הגבלה על שדה הראייה מובילים לזימון למרב"ד.

* הפרעות בנשימה – קוצר נשימה כרוני או דום נשימה מובילים לבדיקה מעמיקה של המרב"ד.

* סוכרת – גם סוכרת נעורים וגם סוכרת סוג 2 עלולות להוביל לצניחת סוכר חדה וכתוצאה מכך לאובדן שליטה ברכב.

* אפילפסיה – כולל לאחר התקף חד פעמי.

* בעיות לב חמורות – לאחר התקף לב או השתלת קוצב לב רישיון הנהיגה עלול להיפסל. גם אי ספיקת לב מעמידה את רישיון הנהיגה בסכנה.

* הפרעות בשיווי המשקל – שעלולות להשפיע על היכולת לשלוט ברכב.

* פגיעה קשה בגפיים – וכתוצאה מכך נכות תפקודית משמעותית.

* הפרעה נפשית – שעלולה להשפיע לרעה על שיקול הדעת של האדם.

בדיקה יסודית של התיק הרפואי והיערכות נכונה לבדיקות במרב"ד

כידוע, גם רופאים עלולים לשגות ובכל מקרה אבחנה רפואית עשויה להתפרש בדרכים שונות. בהתאם יש דרך למנוע שלילת רישיון נהיגה רפואי, ולשם כך חשוב להגיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים מוכנים היטב. עו"ד חלי יוסף מעניקה שירותי ייעוץ והכוונה למי שקיבלו זימון למרב"ד, לאחר בדיקה יסודית של התיק הרפואי ותוך הקפדה על יושרה מלאה. כשיש היתכנות למניעת שלילת הרישיון, עו"ד יוסף מסייעת לנהג או לנהגת להבין אילו בדיקות חשוב להציג בפני אנשי המרב"ד ואילו לא, ובאופן כללי איך נכון להתנהל במכון. הייעוץ מותאם אישית לכל אדם והשירות ניתן בזמינות גבוהה.

דילוג לתוכן