ימי פעילות

א’-ה’: 9:00-18:00
ובימי ו’ וערבי חג: 8:00-13:00

חידוש רשיון נהיגה לאחר שלילה

שלילת רשיון הנהיגה, לכל פרק זמן שהוא, היא עונש קשה עבור כל אחד ואחת כמעט. כדאי לדעת שגם חידוש רשיון נהיגה לאחר שלילה עלול להיות תהליך מורכב, ובמקרים מסוימים כדאי להיעזר בעורך דין מומחה לדיני תעבורה. זהו אחד מתחומי העיסוק העיקריים של עו"ד חלי יוסף, שבפרט אמונה על השבת הרשיון ללא עיכובים מיותרים וגם על מניעת הפסילה מלכתחילה.

חידוש רשיון נהיגה לאחר שלילה
קרדיט – Pixabay

מה חשוב לדעת על חידוש רשיון נהיגה לאחר שלילה?

* לאחר שלילה לתקופה של עד שנה – אם רישיון הנהיגה נשלל למספר חודשים, החידוש הוא הליך שמתבצע מול משרד הרישוי באזור מגוריכם. יש להציג מספר אישורים, ובפרט את טופס הפקדת הרשיון המעיד על מועד תחילת השלילה. כמו כן יש להציג את כתב האישום ופסק הדין, כך שפקיד הרישוי ישתכנע שאכן ריציתם את מלוא העונש. הליך זה רלוונטי גם למי שרשיונו נשלל ע"י משרד הרישוי (עקב צבירת נקודות) וגם למי שנאלץ לוותר על נהיגה בעקבות העמדה לדין והחלטת בית משפט.

* לאחר שלילה לפרק זמן של למעלה משנה – מצב מורכב יותר שמחייב התייצבות מחדש לתיאוריה ולטסט. בחלק מהמקרים תצטרף עוד דרישה והיא התייצבות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. רק לאחר מעבר התיאוריה והטסט, ובמידת הצורך הבדיקות במרב"ד, יוחזר רישיון הנהיגה.

* במקרה של שלילה על בסיס המלצת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – במצב כזה כדאי לפנות מיד לעורך דין ולבחון היתכנות הגשת ערעור. אם כבר הגשתם ערעור והוא נדחה, ניתן להגיש בעזרת עו"ד לדיני תעבורה ערעור נוסף שיידון בבית משפט מחוזי.

איך למנוע מראש את שלילת הרשיון?

לנוכח המורכבות של חידוש רשיון נהיגה לאחר שלילה, נדרשת כאמור עזרה מקצועית. הנזק בתקופת השלילה מדגיש את חשיבות הפנייה לעו"ד לענייני תעבורה עוד לפני שהרשיון נפסל וזאת על-מנת להקדים תרופה למכה. עו"ד חלי יוסף צברה ניסיון מגוון בהתנהלות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל, רשות הרישוי, התביעה ובתי דין לתעבורה. את כל הידע והניסיון היא מתרגמת לפעולה מדויקת ויעילה למען לקוחותיה ולמען הבטחת האפשרות לנהוג.

דילוג לתוכן