ימי פעילות

א’-ה’: 9:00-18:00
ובימי ו’ וערבי חג: 8:00-13:00

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נתפסת נוהג בשכרות? או  נתפסת נוהג תחת השפעה? עבירה זו היא הזמנה מסוג הזמנה לדין שהעונש הצפוי בגינה מקים קנסות כבדים, שלילת רישיון, ועלול אף להוביל למאסר מאחורי סורג ובריח, פנה אלינו, עורך דין נהיגה בשכרות וענייני תעבורה חלי יוסף להימנעות מהרשעה, ע"פ הנדרש הגעה  להסדר עם התביעה לצורך הקלה בעונש.

הגדרת העבירה:

ההגדרה בפקודת התעבורה היא: מי שנמצא נוהג, כאשר בתוצאת בדיקת נשיפה כמות ריכוז אלכוהול בכמות עולה על 240 מק"ג בליטר אחד של אוויר נשוף, נחשב לשיכור. כך גם אם ימצא בדמו של אדם מעל 50 מ"ג אלכוהול ב 100 מ"ל דם. כתב אישום כאמור מוגש אישום רק כשריכוז האלכוהול עולה על 290 מק"ג. לעומת זאת הרף עבור נהג חדש או נהג צעיר מחמיר בהרבה ו100 מ"ג דם  10 מ"ג אלכוהול, או יימצא 50 מ"ג אלכוהול בליטר של אויר נשוף. לציין, כי סירוב לעבור בדיקה לגילוי אלכוהול לא תמנע את הגדרתו של הנהג כשיכור – אלא להיפך – החוק קובע חזקה (שניתנת לסתירה בבית המשפט) כי נהג שסירב לעבור בדיקה לגילוי רמת אלכוהול ייחשב כמי שנהג בשכרות.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

צרו איתנו קשר
כתובתינו: הרצל 34, קרית עקרוןשעות פעילות : א-ה 9:00-18:00טלפון :  050-3551195פקס: 077-2007674מען למכתבים: הרצל 34 קריית עקרון
אימייל: [email protected]

מה המומלץ לעשות בזמן – נהיגה תחת השפעת אלכוהול

אלכוהול הוא חלק בלתי נפרד מתרבות הבילויים של רוב בני האדם, בזכות מגוון ההשפעות החיוביות שלו. במקביל יש גם השפעות מזיקות ובפרט שיבוש שיקול הדעת. השפעות אלה הופכות למסוכנות במיוחד בכביש, ולכן נהיגה תחת השפעת אלכוהול נתפשת כפעולה חמורה. עו"ד חלי יוסף מסייעת לנהגות ונהגים שחשודים או מואשמים בביצוע עבירה זו על בסיס ניסיון רחב היקף.

מידע חשוב לגבי נהיגה תחת השפעת אלכוהול

* שיתוף פעולה עם המשטרה – החוק קובע באופן מפורש כי נהג שמסרב לבדיקת ינשוף דינו כדין מי שנתפס עם כמות אלכוהול גבוהה מהמותר בגוף. לעומת זאת אין חובה לשתף פעולה עם בדיקת מאפיינים (נגיעה באף, הליכה בקו ישר וכו').

* קבוצות מיוחדות – עבור נהגים חדשים, נהגים צעירים (מתחת לגיל 24), נהגים של כלי רכב ציבוריים ונהגים של כלי רכב כבדים (מעל ל-3,500 ק"ג), הרף שמעליו הנהיגה אסורה נמוך במיוחד: 10 מ"ג אלכוהול ב-100 מ"ל דם בבדיקת דם, או 50 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר בבדיקת הינשוף. המשמעות בפועל היא שגם דרינק אחד עלול להוביל לכתב אישום.

* שני סוגי עבירות – החוק מגדיר שתי עבירות כשמפרים את הכלל 'אם שותים לא נוהגים': עבירת נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סם, ועבירת נהיגה בשכרות. הרשעה בעבירה הראשונה גוררת 3 חודשי פסילה לכל הפחות, ואילו הרשעה בעבירה השנייה מחייבת את בית המשפט להורות על פסילת הרישיון למשך לפחות שנתיים.

* סכנת מאסר בפועל – בעבירה החמורה מבין השתיים העונש עלול לכלול גם מאסר בפועל לפרק זמן של עד שנתיים.

לשמור על רישיון הנהיגה

נהיגה תחת השפעת אלכוהול עלולה להוביל לפסילת הרישיון עוד לפני ההעמדה לדין, על בסיס החלטת קצין משטרה (לפרק זמן של 30 ימים). לאחר שלילה ממושכת ישנה חובת מעבר תיאוריה וטסט מחדש, ובנוסף הנהג עלול להיות מזומן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. כל אלה מחייבים פעולה נחושה על-מנת לשמור על רישיון הנהיגה, ולכן מומלץ לבחור נכון את הליווי המשפטי. עו"ד חלי יוסף היא מומחית לדיני תעבורה ובפרט לתיקי נהיגה בהשפעה, ובהתאם היא מבטיחה וגם מקיימת שירות בסטנדרטים גבוהים במיוחד.

דילוג לתוכן