המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) עורך בדיקות כשירות רפואית לנהגים שהופנו אליו מדובר בעברייני תנועה מועדים ולאחר תום שלילה, מעורבות בתאונת דרכים,מורשעי סמים ואלכוהול, נכים, נהגים בגיל מבוגר- כלל הפנייתם למרב"ד תיעשה על-ידי משרד הרישוי.

מסגרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מתבצעות הן בדיקות רפואיות-פיזיולוגיות והן בדיקות בתחום הנפשי) הכוללת שיחה עם פסיכולוג ו/או פסיכיאטר ומבחן ממוחשב של כ-900 שאלות, אבל קיימות בדיקות נוספות והכל תלוי בנסיבות הפניה או ההפניה למרב"ד.

ישנם מקרים של נהגים, שרישיונם מותלה על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עוד בטרם ניגשו לבדיקות או במהלך הדרישה לבדיקות או להצגת מסמכים רפואיים. בהרבה מקרים ניתן לבטל את ההתלייה כך שהרישיון יוחזר לנהג ללא פסילה. כמובן שלשם כך נדרשת בחינה מדוקדקת, ידע באבחון מציאת פתרון מהיר ויעיל לנהג.

ישנם מקרים בהם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אינו ממליץ למשרד הרישוי לתת כשירות לנהיגה במקרה כזה ישנו צורך בהגשת ערר לוועדת ערר אשר נמצאת בבית החולים שיבא-תל השומר, וזאת על מנת לשכנע את הרופאים חברי הועדה בכשירותו של הנהג.

לכן חשוב מאד לפנות לעו"ד חלי יוסף המתמחה בתחום ומלווה את הנהגים לאורך כל התהליך ומומלץ מוקדם ככל האפשר או בטרם הגעתך למכון.